Bouwjaar | 18-03-2011 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 40.750 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | Z-201-FR Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.400 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 18-03-2011 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 40.750 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | Z-201-FR Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.400 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Porsche Centrum Twente |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Birnieweg 9-11 |
Postcode | 7418 HH |
Plaats | Deventer |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)570 - 232911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.porschecentrumtwente.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 2011 - 2024
Technische informatie
Koppel: 370 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 64 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,0 s
Topsnelheid: 265 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 434 x 180 x 123 cm
Wielbasis: 242 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.275 kg
Laadvermogen: 305 kg
GVW: 1.580 kg
Interieur
Interieur: Zwart met alcantara, Leder/alcantara
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 230 g/km
Energielabel: F
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,3 l/100km (1 op 10,8)
Brandstofverbruik in de stad: 14 l/100km (1 op 7,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,6 l/100km (1 op 15,2)
Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 1
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: Porsche Approved
Deze Boxster Spyder heeft een lopende Approved garantie t/m 21-11-2025 en is voorzien van een Xpel folie op de neus.
De Porsche 987 Boxster Spyder is een opmerkelijke sportwagen. Deze versie van de Boxster, die tot 2011 werd geproduceerd, staat bekend om zijn lichtgewicht constructie, verbeterde prestaties en puristische rijervaring. Het model is een eerbetoon aan de oorspronkelijke Spyder filosofie, die draait om rijplezier, wendbaarheid en een nauwkeurige besturing.
De 987 Boxster Spyder onderscheidt zich van de standaard Boxster modellen door zijn minimalistische ontwerp en gewichtsbesparende maatregelen. Porsche heeft ongeveer 80 kilogram aan gewicht weten te besparen in vergelijking met de standaard Boxster S. Dit is bereikt door het verwijderen van overbodige luxe, zoals de airconditioning (optioneel leverbaar), het audiosysteem (optioneel leverbaar), en de conventionele deurgrepen, die zijn vervangen door lichte stoffen trekbanden.
Een van de meest opvallende kenmerken van de Boxster Spyder is de unieke, handmatige soft-top. Deze dakconstructie is ontworpen om het gewicht laag te houden en biedt een meer klassieke cabriolet ervaring, hoewel het opzetten ervan wat meer inspanning vereist dan een conventioneel elektrisch bediend dak. Daarnaast beschikt de auto over een lage voorruit en de mooie kofferklep achter, die samen bijdragen aan een gestroomlijnde en sportieve uitstraling.
Onder de motorkap van de 987 Boxster Spyder ligt een 3.4-liter zescilinder boxermotor, die 320 pk levert. Dit is een lichte stijging ten opzichte van de 310 pk van de Boxster S. Dankzij het lagere gewicht en de krachtige motor kan de Spyder van 0 naar 100 km/u accelereren in slechts 4,8 seconden, wat een indrukwekkende prestatie is voor een auto in deze klasse.
De rijervaring in de Boxster Spyder wordt verder verbeterd door het sportonderstel, dat is verlaagd met 20 mm ten opzichte van de standaard Boxster. Dit zorgt voor een lager zwaartep
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 718 Boxster | Het hart op de juiste plaats
Groot nieuws bij Porsche! Of eigenlijk... vreemd nieuws. De Boxster is voortaan voorzien van viercilinder motoren in plaats van de gebruikelijk zescilinder motoren. Dat lijkt dus een achteruitgang en geen vooruitgang. En om de verwarring compleet te maken, is de naam veranderd van "Boxster" in "718 Boxster". Gelukkig zit het hart nog steeds op de juiste plaats...
De Porsche Boxster heeft een facelift ondergaan voor modeljaar 2017. Die facelift betreft niet alleen het uiterlijk, maar ook de techniek. Daarom is de Boxster in alle opzichten weer bij de tijd.
Plus
- uitmuntende rijeigenschappen
- viercilindermotoren sterker, zuiniger en levendiger dan zescilinder
- zelfde kwaliteitsgevoel als bij duurdere Porsches
Min
- bombastisch geluid Bose audiosysteem
- minimale bergruimte in interieur
- relatief lange remweg
Conclusie
De Porsche Boxster heeft een facelift ondergaan voor modeljaar 2017. Die facelift betreft niet alleen het uiterlijk, maar ook de techniek. Daarom is de Boxster niet alleen bij de tijd wat betreft uiterlijk en uitrusting, maar ook wat betreft de rijeigenschappen.
Zo is de Boxster voortaan voorzien van dezelfde besturing als Porsche's topmodel: de 911 Turbo. Dat zorgt voor nog meer gevoel en een nog betere controle over de auto. Om Porsche's instapmodel voordeliger te maken in aanschaf en gebruik, zijn de zescilinder motoren vervangen door viercilinders. Vrees niet: de viercilinders zijn dankzij geavanceerde turbotechniek sterker dan de zescilinders die ze vervangen.
Tenslotte die naam. 718 verwijst naar succesvolle Porsche racewagens met viercilinder motoren uit de jaren '50 en '60. Ook wat dat betreft heeft de Boxster het hart nog steeds op de juiste plaats!