Renault Master
Meesterlijk elektrisch
Bij de aanschaf van een grote bestelbus is de motor geen keuze, maar een gegeven: diesel is de standaard. Maar is dat wel zo logisch? Want niet alleen personenauto's, maar ook steeds meer bedrijfswagens zijn beschikbaar met elektrische aandrijving. De Renault Master E-Tech Electric is voor modeljaar 2022 zelfs voorzien van de tweede generatie elektrische aandrijving. Is het daarmee de meester onder de elektrische bedrijfswagens?
De Renault Master E-Tech Electric is een elektrisch aangedreven bus. Dat geeft meer comfort voor de berijder, minder stank voor de klant en lage kilometerkosten bij gebruik in de stad.
Plus
- Sprong vooruit in comfort
- lage kilometerprijs, nul uitstoot
Min
- Uitrusting merkbaar verouderd
- Karige standaard-uitrusting
Conclusie
Is de Renault Master E-Tech Electric de meester onder de elektrische auto's? Het is zonder twijfel de grootste, maar verder is de techniek niet superieur aan die van andere elektrische auto's. Echter, voor een bedrijfswagen betekenen de rust, souplesse en het gebrek aan uitstoot een flinke sprong vooruit. Als het aan de bestuurder ligt, verdient de E-Tech daarom altijd de voorkeur, want die komt simpelweg meer uitgerust op de bestemming aan.
Dit is echter een bedrijfswagen en dus is het eerder de boekhouder dan de berijder die de keuze zal maken. Op het moment van schrijven is elektrische aandrijving is niet per definitie voordeliger dan diesel in een bus. Echter, hoe korter de dagelijks af te leggen afstand, hoe sterker elektrische aandrijving scoort (lage slijtage, minder bewegende delen, lagere afschrijving). Tenslotte zijn er de klanten en die zullen het op prijs stellen als de Master na een bezoek geen walm van diesel achterlaat en dat komt het imago van het bedrijf weer ten goede!
Renault Master 119 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
2024 € 38.461,- excl. BTW
312.981 km - 2020 € 7.450,-
2024 € 42.800,-
2024 € 28.850,-
212.325 km - 2019 € 12.900,-
188.384 km - 2020 € 13.750,-
2024 € 44.495,- excl. BTW
82.566 km - 2018 € 16.950,-
2024 € 29.900,-
106.096 km - 2016 € 16.950,- excl. BTW
167.750 km - 2014 € 9.350,- excl. BTW
252.233 km - 2017 € 9.950,- excl. BTW
2024 € 32.450,- excl. BTW
2024 € 32.450,- excl. BTW
2024 € 43.940,- excl. BTW
329.280 km - 2019 € 9.350,-
153.200 km - 2019 € 13.250,-
81.838 km - 2020 € 8.900,-
114.850 km - 2022 € 32.950,- excl. BTW
79.120 km - 2021 € 23.950,-
2024 € 49.950,- excl. BTW
2024 € 49.950,- excl. BTW
2024 € 49.950,- excl. BTW
2024 € 48.950,- excl. BTW
2024 n.o.t.k.