Renault Espace
De luxe van ruimte
De Renault Espace heeft een bijzondere geschiedenis. De Espace begon als het eerste "busje" voor personenvervoer. Dankzij het strakke lijnenspel werd dat busje gaandeweg steeds begeerlijker. In 2015 gooide Renault het over een andere boeg: de nadruk kwam nog meer op het uiterlijk en de beleving te liggen en minder op de ruimte. Voor modeljaar 2018 heeft Renault de Espace opnieuw aangepast.
De Renault Espace kreeg voor modeljaar 2018 een nieuwe motor, nieuwe kleuren en een rijkere uitrusting. Wat is gebleven is het unieke concept waarbij ruimte bijdraagt aan de luxe.
Plus
- Onderscheidende vormgeving
- Innovatieve, bruikbare techniek
- uiterst comfortabel
Min
- Achterklep opent niet hoog genoeg
- Te nerveus in sport-modus
- Android Auto en Apple CarPlay gebruiken niet gehele beeldscherm
Conclusie
De Renault Espace biedt veel meer dan alleen onderscheidende vormgeving, het is een bijzonder concept. De ruimte maakt namelijk deel uit van het comfort. In vergelijking met andere luxe auto's biedt de Espace een eenvoudigere instap, een beter overzicht op de weg en een grootsheid waar geen enkele sedan tegenop kan. Tegelijkertijd is de Espace geen SUV die stoer of machtig wil zijn.
De aanpassingen voor modeljaar 2018 waren niet noodzakelijk, maar zijn wel welkom. De belangrijkste les van deze nieuwe test is vooral dat het concept achter de Espace nog steeds uniek is: de luxe van ruimte.
Renault Espace 15 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
92.057 km - 2015 € 24.750,-
314.200 km - 2006 € 2.350,-
271.000 km - 2003 € 2.950,-
2024 € 56.495,- incl. BTW
2024 € 57.495,- incl. BTW
90.993 km - 2021 € 39.950,- incl. BTW
218.334 km - 2004 € 2.500,-
2024 € 57.457,- incl. BTW
8.541 km - 2023 € 46.450,- incl. BTW
5.444 km - 2023 € 42.950,- incl. BTW
18.421 km - 2023 € 49.950,- incl. BTW
19.990 km - 2024 € 43.945,- incl. BTW
295.254 km - 2005 € 1.250,-
299.511 km - 2004 € 675,-
104.498 km - 2015 € 20.399,-