Bouwjaar | 15-01-2001 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 226.811 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 4-TGH-42 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.171 cc |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
€ 10.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 15-01-2001 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 226.811 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 4-TGH-42 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.171 cc |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RubzAutomotive.nl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hoefsmid 6 |
Postcode | 7951 ZC |
Plaats | Staphorst |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23707569 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rubzautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: sep. 2000 - sep. 2002
Modelcode: E36
Technische informatie
Koppel: 210 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,9 s
Topsnelheid: 224 km/u
Maten
Wielbasis: 245 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.245 kg
Laadvermogen: 295 kg
GVW: 1.540 kg
Interieur
Interieurkleur: PZ1XX - Individual Imola Walknappa
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 222 g/km
Emissieklasse: Euro 3
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 4
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 164 - € 179 per kwartaal
'The Ultimate Driving Machine', zo luidde de de tagline van BMW bij de introductie van de Z3. Niettemin was (én is) het visueel optimaal genieten van de klassieke proporties en fraaie details. Dat de waardering de laatste jaren een flinke vlucht heeft genomen is niet zo verwonderlijk; met een 2.2-liter 6-in-lijn in de front, extra brede heupen [Widebody] en handgeschakelde transmissie is het voor de puristische BMW-rijder en/of verzamelaar een interessante investering. Dit gefacelifte exemplaar uit januari 2001 onderscheidt zich voornamelijk door het Individual Imola / zwarte vol-lederen M-interieur, de klassiek rode cabrio-kap en -persenning. De Saffierzwarte carrosserie en tijdloze BMW Styling 32-velgen zijn onlangs volledig opnieuw gespoten, waardoor het exterieur in nieuwstaat verkeert.
Hier staat het juiste gereedschap voor optimale rijbeleving. Bij de Duitse nieuwlevering werd gekozen voor een differentieel met 25%-vergrendeling, originele M-Sportstoelen met verwarming, een adaptief M-Sportonderstel en een lederen M-Sportstuurwiel. Tevens geldt: stoelen bijna óp de achteras, motor lekker ver naar het midden voor een 50/50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving en een overzichtelijke bediening. De M-kieuwen, het windscherm en de chromen uitlaat-eindstukken zijn later als accessoire gemonteerd, maar deze Z3 blinkt uit in authenticiteit. Het interieur is afgewerkt met hoogwaardig Walknappa-lederen bekleding, velours tapijten en mat verchroomde afwerking. De rode accenten zijn ingetogen en stijlvol.
Naast bovenstaande zaken treffen we in de optielijst zaken als airconditioning, elektrische cabrio-kap, boordcomputer, een BMW Reverse RDS-radio met cassette-speler, het elektrische pakket [ramen, spiegels en stoelbediening], mistlampen, zij-airbags, rokerspakket, hoofdschakelaar accu, HiFi Premium Sound-systeem en centrale deurvergrendeling. Achteraf is er een Becker Indianapolis Pro met Bluetooth-telefoon, navigatie en CD-speler gemonteerd. Alles functioneert naar behoren. Behalve de buitenste banen van de stoelen kleuren een deel van de deurpanelen, het stuurwiel, de versnellingspook en handremhoes ook Imola rood. Het interieur voelt zeer verzorgd aan, zonder noemenswaardige slijtage.
In januari 2014 werd de Z3 door een liefhebber met 165.065km geïmporteerd uit Dui
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z3 | Sexawheel
De eerste lentezon heeft zich laten zien en meteen begint de cabriokoorts weer te kriebelen. Open rijden onder de blauwe hemel met een stralende zon op de bol is dé ultieme rijervaring. BMW heeft het imago echte rijdersauto's te maken en zet met de Z3 Roadster een buitenissig fraai en uitdagend model neer. Bovendien heeft deze schone alles in huis om het de veeleisende bestuurder naar de zin te maken.
De BMW Z3 is geen sportwagen, maar wel de meest sportieve cabrio in zijn segment. De 1.9i is geen aanrader, maar ongeacht de motor is de wegligging uitmuntend. Hoogwaardige afwerking.
Plus
- adembenemend mooi
- zeer fraaie en degelijke afwerking
- sublieme besturing en wegligging
Min
- matige prestaties
- enorme dode hoek met gesloten kap
- plastic achterruit
Conclusie
De BMW Z3 blinkt uit door een uitdagende vormgeving en sublieme wegligging. De 1.9i uitvoering is bepaald niet snel en daarmee vooral bedoeld voor de stille genieter die de auto niet koopt om indruk te maken op vrienden, maar om rustig mee te toeren. Wie toch probeert indruk te maken, wordt er zelfs door de eenvoudigste GTi nog uitgereden.
Wel is de auto praktisch. De kap is van goede kwaliteit en leent zich dankzij de dubbellaagsconstructie ook goed voor rijden in de winter. De bagageruimte is groot genoeg voor twee weekendtassen zodat ieder weekend met de Z3 een weekendje Franse Rivièra wordt. Ik zou het wel weten met deze sexy verschijning...