Land Rover Defender 130 TD4
€ 29.750,-
Bouwjaar | 08-02-2008 |
Categorie | Bedrijfswagen |
BTW / Marge | BTW |
Kmstand | 187.377 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.402 cc |
Vermogen | 80 kW (109 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 08-02-2008 |
Categorie | Bedrijfswagen |
BTW / Marge | BTW |
Kmstand | 187.377 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.402 cc |
Vermogen | 80 kW (109 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Hugo Karssen Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | De Grift 13 |
Postcode | 7711 EP |
Plaats | Nieuwleusen |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 11471719 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.hugokarssen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Pick-Up (grijs kenteken)
Constructiejaar: 2008
Cabine: enkel
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Ledig gewicht: 2.150 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg
Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 4
Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 193 per kwartaal
De meeste mensen die een bedrijfsauto nodig hebben kiezen voor een VW Transporter of Vito, meestal in wit of grijs. Maar waarom eigenlijk?
Voor degenen die écht van autorijden houden, hebben wij de oplossing: een Defender 130. Dankzij zijn enorme formaat kunt u profiteren van de grijskentekenregeling zonder zitplaatsen in te leveren. Bovendien is het een youngtimer en is de BTW terug te vorderen, wat ook uw boekhouder tevreden zal stellen.
Deze specifieke Defender hebben wij geïmporteerd uit Denemarken, waar hij op een groot landgoed dienst deed als serviceauto. Het is duidelijk dat de vorige eigenaar een liefhebber was: de auto staat op vrijwel nieuwe BF Goodrich-banden en heeft een schokbrekerset van Terrafirma, geen goedkoop spul. Eenmaal in Nederland hebben wij de auto de nodige aandacht gegeven: groot onderhoud uitgevoerd, de bodem getectyleerd en kleine gebreken hersteld.
De carrosserie is vrij van grote deuken of beschadigingen en er is geen sprake van roest, wat zeldzaam is voor een Defender. De huif is door de vorige eigenaar nooit gebruikt en dus nog als nieuw! Ook technisch is de auto in uitstekende conditie; hij rijdt en schakelt zoals het hoort.
Elke auto die wij verkopen wordt uitgebreid getest, met onder andere een proefrit van enkele honderden kilometers. Zo krijgen we een goed beeld van de auto en kunt u zonder zorgen de weg op. Eventuele problemen worden opgelost of gemeld. Voor aflevering wordt de APK vernieuwd en een onderhoudsbeurt volgens fabrieksvoorschrift uitgevoerd.
We are happy to assist you with export documents, temporary plates and insurance.
Wir unterstützen Sie gerne mit Ausfuhrdokumenten, vorläufigen Kennzeichen und Versicherungen.
**BTW-auto**! Getoonde prijs is exclusief BTW (€35997,- incl. BTW) .
Heeft u vragen of wilt u een proefrit maken? Aarzel niet om te bellen of te berichten. Wij zijn alleen op afspraak geopend!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!