Mercedes-Benz SLS Coupé 6.3 AMG ExclusiveCameraImport Zwitserland

€ 299.950,- incl. BTW

afbeelding vergroten
Bouwjaar 19-05-2010
Categorie Sportwagen/Coupé
BTW / Marge BTW Financieren
Kmstand 11.917 km
Deuren 2
Kenteken - Verzekeren
Kleur Zilver Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 6.208 cc
Vermogen 420 kW (572 pk)

Mercedes-Benz SLS Coupé 6.3 AMG ExclusiveCameraImport Zwitserland


€ 299.950,- incl. BTW

Algemeen

Bouwjaar 19-05-2010
Categorie Sportwagen/Coupé
BTW / Marge BTW Financieren
Kmstand 11.917 km
Deuren 2
Kenteken - Verzekeren
Kleur Zilver Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 6.208 cc
Vermogen 420 kW (572 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Koster&Hogeslag Automotive
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Sisalstraat 58
Postcode 8281 JK
Plaats Genemuiden
Provincie Overijssel
Land Nederland
Telefoon +31 (0)38 - 2600121 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.khautomotive.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • electr. verstelbare bestuurdersstoel
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • regensensor
  • sportstoelen
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2009 - dec. 2013

Technische informatie
Koppel: 650 Nm
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 85 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 3,8 s
Topsnelheid: 317 km/u
Ledig gewicht: 1.595 kg
Wielbasis: 268 cm

Interieur
Interieurkleur: Bruin
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu
Energielabel: G

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,2 l/100km (1 op 7,6)
Brandstofverbruik in de stad: 19,9 l/100km (1 op 5,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,3 l/100km (1 op 10,8)

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Onderhouden volgens voorschriften: ja
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Eén van de meest unieke Mercedessen ooit gebouwd! Deze Mercedes SLS heet u van harte welkom met zijn vleugeldeuren, met zijn krachtigste motor toentertijd en (specifiek exemplaar) het meesterlijk uitgevoerde lederen interieur, waardoor de klasse en souplesse nog eens extra benadrukt wordt.

Met de SLS geniet u eigenlijk van het beste van twee werelden. Enerzijds is het een verfijnde GT waarin u comfortabel en relaxt veel kilometers kunt afleggen. De wegligging is fenomenaal en op hoge snelheden voelt het alsof u op rails rijdt. Tenminste, als u een niet al te zware rechtervoet heeft. De aanwezige veiligheidssystemen houden u namelijk tot op zekere hoogte op de weg, maar er is geen enkel systeem dat op kan tegen de brute kracht van de alom geprezen 6,2-liter AMG-motor. Met maar liefst 571 PK en 650 Nm op de achterwielen kunt u namelijk niet zomaar het gaspedaal intrappen, anders kan dit machtige roofdier flink uithalen.

Het motorblok kennen we van de C63 AMG, maar voor de SLS heeft Mercedes dit blok verder aangepakt. Met aangepaste kleppen en nokkenassen, lichtere zuigers en een vernieuwd in- en uitlaatsysteem is niet alleen een vermogenswinst behaald, ook het karakter is veranderd. Zo voelt het blok soepeler onder in de toeren en is de gasrespons vlijmscherp. Lui is hij zeker niet te noemen, want hoewel de limiet op "slechts" 7200 toeren per minuut ligt, schiet de teller hier pijlsnel naartoe wanneer u in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u vliegt.

Waar de SLS van zichzelf al een bijzondere verschijning is, doet dit exemplaar daar nog een schepje bovenop. Het iconische en prachtig gevormde exterieur is gehuld in de zeldzame kleur "Designo Alubeam Silver", welke handmatig is aangebracht in de fabriek. Wanneer u de 'gullwing' vleugeldeuren opent kunt u plaatsnemen in het elegante bruin lederen interieur. In combinatie met aluminium details en een zwarte hemel mogen we dit een unieke en vrijwel perfecte uitvoering noemen.

Deze SLS is afkomstig uit het prachtige Zwitserland, en dat is aan alles te zien: Ondanks dat de vorige eigenaar nog geen 850 kilometer per jaar heeft gereden met dit exemplaar heeft hij namelijk

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Mercedes-Benz SLS E-Cell | Als de bliksem

Een citaat uit de test van de Mercedes-Benz SLS AMG: "Als de motor wordt gestart, klinkt een diepe brul die zo intens is dat seismologen in de wijde omtrek de aanwezigheid van de auto kunnen meten op de schaal van Richter". Er is echter een versie waar dat niet voor op gaat. Toch is er variant van de SLS die nóg opvallender, nóg sneller, nóg exclusiever en ... geheel geruisloos is. Wat maakt de "Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell" zo bijzonder?

Autotest | Mercedes-Benz SLS E-Cell Als de bliksem

De Mercedes-Benx SLS AMG E-Cell begon als experiment, maar deze supersnelle elektrische auto is nu daadwerkelijk te koop. Niet sneller, wel spannender en exclusiever dan de gewone SLS.

Plus

  • sensationeel snel
  • geen (directe) uitstoot

Min

  • niet te koop!
  • onwennig gevoel in besturing door hoog onafgeveerd gewicht

Conclusie

Mercedes-Benz heeft de SLS AMG E-Cell gebouwd als rijdend experiment. De fabrikant wil nieuwe technieken uitproberen en wil weten of een supersportwagen als de SLS z'n aantrekkingskracht behoudt als emissievrije auto.

Ondanks herhaald aandringen, geven de technici nauwelijks technische details over de SLS E-Cell vrij. Dat heeft niet alleen te maken met de concurrentie die continu op de loer ligt. Het is ook omdat de auto iedere paar maanden wordt aangepast. De enige conclusie over de bijzondere techniek is: motoren in de wielen geven een heel ander gevoel in het stuurwiel. Met de juiste afstemming van de elektronica, hoeft het hoge onafgeveerde gewicht geen onoverkomelijk bezwaar te zijn.

Ook de vraag of de SLS E-Cell ooit op de markt zal verschijnen, wordt afgedaan met een geheimzinnige glimlach. Mercedes-Benz bezint zich nog op de kansen voor een elektrische sportwagen. Zeker een auto als de SLS wordt deels gekocht om op te vallen. Maar juist wie nog exclusiever wil zijn dan de rest, zal zich heerlijk voelen bij een auto die er niet alleen bijzonder uitziet maar zich ook nog eens bedient van baanbrekende techniek.

Deel deze advertentie