Bouwjaar | 01-07-1971 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 95.500 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Oranje Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.341 cc |
Vermogen | 121 kW (165 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-07-1971 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 95.500 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Oranje Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.341 cc |
Vermogen | 121 kW (165 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Astara, specialised in Porsche |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kalanderstraat 6a |
Postcode | 7461 JM |
Plaats | Rijssen |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)548 - 781911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.astara.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: 1973 - 1989
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 1.075 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 139 - € 151 per kwartaal
Garantie
Garantie: 6 maanden
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: ASTARA Classic Selectie:
Na een uitgebreide conditie inspectie leveren wij uw Porsche af inclusief:
- 6 Maanden garantie, zonder kilometerbeperking
- Uitgebreid cosmetisch onderhoud: ASTARA Exclusive Treatment
Dit afleverpakket bevat: ASTARA Classic garantie (6 maanden garantie); Nieuwe APK
Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met Ralph Schreuder
For English: please scroll down
Porsche 911E 2.4 MFI targa Ölklappe, in oranje met een zwart interieur.
In een zeer goede conditie.
Duits uitgeleverde Porsche met uiteraard nog de matching motor.
Deze klassieke Porsche 911 is in oktober 1971 uitgeleverd door Raffay Porsche Zentrum Hamburg. Uitvoering is van modeljaar 1972, dus met de olieklep aan de buitenzijde van de carrosserie (het befaamde en vrij zeldzame Ölklappe model) en de 165 pk sterke 2,4 liter 6-cilinder MFI motor, met mechanische injectiesysteem.
De Porsche is in Duitsland gerestaureerd en is erg netjes uitgevoerd. Motor en versnellingsbak lopen erg mooi.
Op zoek naar een erg leuke klassieke Porsche 911 targa om de zomerse weekenden door te komen; u bent altijd van harte welkom om deze klassieker te komen bezichtigen.
-----------------------------------
Porsche 911E 2.4 MFI targa Ölklappe, in orange with a black interior.
In a very good condition.
German delivered Porsche with of course the matching engine.
This classic Porsche 911 was delivered in October 1971 by Raffay Porsche Zentrum Hamburg. The model is from model year 1972, so with the oil flap on the outside of the body (the famous and quite rare "Ölklappe" model) and the 165 hp 2.4 liter 6-cylinder MFI engine, with mechanical injection system.
The Porsche has been restored in Germany and is very nicely done. Engine and gearbox run very good.
Looking for a very great classic Porsche 911 targa to get through the summer weekends; you are always welcome to come and view this classic.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.