Bouwjaar | 01-03-2005 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 79.740 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.596 cc |
Vermogen | 239 kW (326 pk) |
€ 51.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 01-03-2005 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 79.740 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.596 cc |
Vermogen | 239 kW (326 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Ibalo Sportscars BV |
Contactpersoon | Mike Frons |
Adres | Breukersweg 14 |
Postcode | 7471 ST |
Plaats | Goor |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)547 - 214023 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | +31 (0)6 - 16077586 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.ibalo.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 2004 - 2008
Modelcode: 997
Referentienummer: 1207
Technische informatie
Koppel: 370 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 64 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,5 s
Topsnelheid: 280 km/u
Ledig gewicht: 1.435 kg
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 270 g/km
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,2 l/100km (1 op 8,9)
Brandstofverbruik in de stad: 16,5 l/100km (1 op 6,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,1 l/100km (1 op 12,3)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Deze zeer nette Porsche 911 Carrera is een typisch voorbeeld van een goed onderhouden auto. De volledige service historie is aanwezig bij dit exemplaar, waarbij het merendeel van het onderhoud bij het officiële Porsche Centrum is uitgevoerd. Ook de laatste jaren is alles keurig bijgehouden waarbij de laatste service slechts 5.300km geleden is uitgevoerd.
Helaas kan zelfs bij keurig onderhoud bij deze generatie Porsche 911 het fenomeen "Bore Scoring" optreden. Door een sub-optimale koeling komt er overmatig slijtage bij cilinder 5 & 6 waardoor er een hoog olieverbruik is. Vanwege de onverpruste en originele staat van deze Porsche hebben wij deze met dit defect aangeschaft, wetende dat onze capabele werkplaats deze reparatie veelvuldig heeft gedaan en perfect in staat is deze beter dan nieuw te maken. Door het plaatsen van stalen cilinder-bussen in combinatie met nieuwe gesmede zuigers is dit probleem voor eens en altijd opgelost. Uiteraard worden de diverse slijtage delen die we tegenkomen bij zo'n omvangrijke klus gelijk mee vervangen, denk hierbij aan de oliepomp, IMS, multiriem, diverse lagers, vele pakkingen en meer. Gezien de leeftijd van de banden (2012) die op deze potente sportwagen zaten, hebben wij er voor gekozen om het totaalplaatje compleet te maken met 4 nieuwe Michelin Pilot Sport banden met Porsche N-codering.
Ook in het prachtige Seeblau lederen interieur is alles op orde gemaakt, met onder andere nieuwe speakers (de foam-rand wordt na verloop van tijd broos) en een nieuwe Porsche Classic Communication Management Plus. Geweldig dat Porsche ook voor de modellen van deze leeftijd nieuwe producten blijft ontwikkelen. Hiermee is deze youngtimer in één keer voorzien van navigatie, Apple CarPlay, DAB radio en een uitgebreide boordcomputer.
Omdat de leeftijd van deze iconische sportwagen de grens van 15 jaar is gepasseerd, is deze zeer interessant indien u zakelijk gaat rijden. U betaalt de bijtelling van 35% over de 'Waarde in het economisch verkeer' en dat ligt zelfs nog een stuk
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.