Bouwjaar | 27-10-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 6.963 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 345 kW (470 pk) |
€ 139.950,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 27-10-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 6.963 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 345 kW (470 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Koster&Hogeslag Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Sisalstraat 58 |
Postcode | 8281 JK |
Plaats | Genemuiden |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)38 - 2600121 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.khautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: apr. 2023 - 2024
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 346 kW (470 PK)
Vermogen elektromotor(en): 346 kW (470 PK)
Vermogen brandstofmotor: 346 kW (470 PK)
Koppel: 420 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 75 liter
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 254 km/u
Ledig gewicht: 2.400 kg
Wielbasis: 290 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,5 l/100km (1 op 66,7)
Energielabel: A
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Porsche heeft zijn grootste SUV een grondige update gegeven. En waar andere merken het bij een facelift bij andere LEDjes en bumpers houden, heeft Porsche het grondiger aangepakt.
En beter... Want die conclusie trekt elke gerenommeerd autojournalist. Vanaf de eerste meter dat u met de Cayenne onderweg bent valt op dat de auto toch weer een enorme stap voorruit is ten opzichte van zijn voorganger.
Allereerst heeft Porsche de electrotechniek aangepakt. Hierdoor heeft de auto een grotere elektrische actieradius. De auto loop mooi vloeiend in comfort stand, maar in de sportstand direct een stuk scherper. De 462 PK doen samen met het sportuitlaat systeem waar ze goed in zijn: beleving creëren! En hierbij zijn gadgets als het Sport-Chrono pakket en het passenger display fraaie toevoegingen die u absoluut niet op de nieuwe Cayenne missen mag. Veel technieken zijn op de nieuwe Cayenne door Porsche herzien. Zo beschikt de auto nu ook over Snelweg licht Assist, die de juiste rijstrook op de snelweg verderweg verlichten zonder medeweggebruikers te verblinden. En wat dacht u van de Risk Radar, en verbeterde nachtzichtassistent?
Goed is het ook om te weten dat de volgende Cayenne volledig elektrisch wordt. Zodoende is dit de laatste der Mohikanen om nog eens een nieuwe Porsche Cayenne met brandstof motor te kopen!
Wie in de veronderstelt dat zilver lakwerk saai is; moet deze Porsche Cayenne even wat beter bekijken. Maar dat beter bekijken zal niet bij veel mensen nodig zijn, aangezien de uitstraling van deze Porsche niets tot de verbeelding over laat. Het Dolomiet Zilveren lakwerk combineert fantastisch met het hoogglans zwart Sport Design pakket. En voor de mensen die van details houden zijn bij deze Porsche de handgrepen en spiegels ook in hoogglans zwart uitgevoerd, terwijl de vier bronzen uitlaat-eindstukken de finishing touch verzorgen.
Het interieur is eveneens erg fraai. En vol! De 14-voudig verstelbare comfortstoelen zijn voorzien van stoelventilatie en stoelmassage, terwijl het Porsche wapen op de hoofdsteunen uiteraard niet mag ontbreken. We gaan het verder niet over de opties hebben, want deze lijst is eindeloos. Van panoramadak tot de elektrische zonneschermen, en van infotainmen
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche Cayenne (2002 - 2010) | Peper en zand
Porsche en sportwagen horen bijelkaar als peper en zout. Een Porsche combineert meer dan pittige prestaties met een scherp gelijnd uiterlijk. Maar de combinatie van peper en zand is nieuw. Kan een terreinwagen rijden als een echte Porsche?
Een terreinauto van een sportwagenfabrikant? Porsche bewijst dat het kan. De Cayenne stuurt niet zo goed als andere Porsches, maar veel beter dan andere SUVs. Ook vaardig in het terrein.
Plus
- uitstekend weggedrag
- ook vaardig in het terrein
- zeer comfortabel
Min
- matige prestaties voor een Porsche
- geen Porsche-gevoel
- matige klank audiosysteen
Conclusie
Een Porsche heeft een bijzondere aantrekkingskracht, een magie die iedere rit tot een feest maakt. In de hier gereden basisuitvoering van de Cayenne lijken die ingrediënten te ontbreken. De prestaties van het instapmodel zijn daarmee goed, maar lang niet zo goed als die van de Porsche sportwagens. Ook de wegligging is goed (vooral in de sport-stand), maar niet zo goed als die van de Porsche sportwagens.
Maar ... in vergelijking met andere SUV's is de Cayenne wel degelijk een bijzondere auto. Wat in vergelijking met andere Porsches matig is, is in vergelijking met andere SUV's juist uitstekend. Bovendien beperken de talenten van de Cayenne zich niet tot een bovengemiddeld goed weggedrag, de auto presteert ook in het terrein. Peper en zand, wat een combinatie!