Volkswagen Golf Cabriolet 1.8
€ 6.950,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 02-01-1985 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 155.081 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | GH-JB-92 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 70 kW (95 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 02-01-1985 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 155.081 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | GH-JB-92 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 70 kW (95 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | JN Occasions |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Van der Hoopweg 9a |
Postcode | 7602 PJ |
Plaats | Almelo |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 21924511 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Carrosserievorm: Cabriolet
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 999 kg
Laadvermogen: 376 kg
GVW: 1.375 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 499 kg)
Wielbasis: 240 cm
Emissieklasse: Euro 0
Te koop:
Volkswagen Golf 1 Cabriolet.
1.8
MK1
70 KW / 95 PK
Bouwjaar 02-01-1985 ingevoerd in Nederland op 31-03-1993.
Heeft in Nederland twee eigenaren gehad:
1e eigenaar NL van 31-03-1993 tm 23-10-2006 ( 13 jaar )
2e eigenaar NL van 23-10-2006 tm 15-04-2024 ( 18 jaar )
Er is tm 2019 mee gereden en staat dus een tijdje stil.
De Golf heeft meerdere unieke opties oa klapraampjes in de deuren, verlagingssetje, sportuitlaat, super mooie stoelen en interieur van Recaro, momo stuur, BBS velgen niet origineel mijn inziens.
Al met al een super mooie Golf 1 cabrio met werk (project?)
Dak moet vernieuwd worden (€799) inclusief montage.
Heeft ook werk aan de buitenkant wat roest vorming etc.
Auto start gewoon en rijdt. heeft wel wat aandacht nodig.
Geen APK!!
= Bedrijfsinformatie =
Welkom bij JN Occasions!
Bij JN Occasions ontvangt u standaard een nieuwe APK bij aflevering van uw occasion, indien de huidige APK nog korter dan 6 maanden geldig is. Zo rijdt u altijd met gemoedsrust weg in uw nieuwe wagen.
Wist u dat wij ook inruil accepteren? Kom langs en profiteer van onze eerlijke handelsprijzen voor uw huidige voertuig.
En natuurlijk staat de koffie altijd voor u klaar. Gelieve van te voren even bellen naar 06 - 21 92 45 11 voor een bezichtiging of proefrit.
Wij kijken ernaar uit u te verwelkomen bij JN Occasions! ??
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.